onsdag 23 maj 2012

Mer på samma tema (hej 40-årskrisen!)

Idag har jag köpt ett par aprikosa chinos. Jepp, aprikosa. Numera kallas färgen säkert för någonting mer snajdigt, typ nude, men de är kort och gott aprikosa. Och för oss som var tonåringar på 1980-talet - ärligt - hur snyggt är det? Vad ska jag hitta på här näst? Stora plasthalsband? Sprayad lugg? Taxklackar? Blå mascara?

Jag hoppas verkligen att ingen tänker dokumentera hur jag ser ut sommaren 2012. Sommaren då all form av smak åkte ut till förmån för en 40-årskris.

4 kommentarer:

Fransyskan H sa...

Kära du - GLÖM ej den snurrade snusnäsduken och den vita skjortans "stâ-upp-krage" samt knut nedtill?

Världen enligt J. sa...

Hahaha. Stå upp-krage...det låter nästan lite frestande. Upprullade byxor kommer det att bli i alla fall. Kanske med...hängslen?

Fransyskan H sa...

oh ja! minns jag imorgon ska jag skicka dig ett kort pâ skor jag sâg häromveckan som gav samma... känsla? Tänk indianmockasiner...

Fransyskan H sa...

Sâdär! Hos mig! http://fransyskanh.blogspot.fr/2012/05/jo-men-alltsa-lat-oss-tala-om.html

(Vid närmare eftertanke var detta nog nâgot tidigare, men det kanske inte gör nâgot?)